Autor |
Wiadomość |
Kristoff |
Wysłany: Sob 9:46, 19 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Jako że w grze na 3 pojawiło się pewne niedomówienie co do budowanych cudów, dlatego poniżej przeklejam info jakie znalazłem w instrukcji/erracie:
Wonders:
• Action cost of a taking a Wonder is regular cost + 1 for each Wonder already completed.
• You can only take a Wonder if you do not have one under construction.
• Wonders do not go into your hand. They are played immediately as part of the action of taking them.
• Wonders may be taken even if your hand is full because they do not go into your hand. |
|
|
Marc |
Wysłany: Pią 10:17, 18 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Kristoff napisał: | Wykonując tą nową erę zajrzałem tutaj, i jeszcze wcześniej pamiętałem o tych dwóch żółtych tokenikach, ale działałem pod presją otoczenia czyt. "Wyłącz wreszcie tą grę" no i stało się. |
Czy poruszałeś ten temat z Mateuszem? On ostatnio wspominał o eliminacji kilku niewygodnych osobników, więc uważam, że będzie pomocny w Twojej kwestii. |
|
|
Kristoff |
Wysłany: Pią 10:13, 18 Wrz 2009 Temat postu: |
|
Wykonując tą nową erę zajrzałem tutaj, i jeszcze wcześniej pamiętałem o tych dwóch żółtych tokenikach, ale działałem pod presją otoczenia czyt. "Wyłącz wreszcie tą grę" ;-) no i stało się. |
|
|
Marc |
Wysłany: Pią 9:40, 18 Wrz 2009 Temat postu: Re: Zasady |
|
kruck napisał: | Tu proponuję wstawiać wszystkie zasady, zwłaszcza te mylące się, często zapominane oraz Złote (jak Złota Zasada Grubego). |
Pytanie czy ktoś będzie tutaj zaglądał?
Chciałem to wrzucić do wątku, aby się rzucało w oczy, ale i tak to nie pomogło, bo Kristoff pomylił się w jednej grze odnośnie nowej ery |
|
|
Marc |
Wysłany: Czw 21:32, 17 Wrz 2009 Temat postu: Koniec ery |
|
Przypomnę też zasady zakończenia ery (przestarzałe karty to starsze o dwie ery, czyli w II erze karty z A, w III karty z I i w IV karty z II), które dotyczą gdy zostanie wyłożona osatnia karta z danej ery:
- odrzucamy karty z ręki, które są stare,
- usuwamy starych liderów,
- usuwamy stare, niedokończone cudy,
- anulujemy stare pakty,
- tracimy po 2 żółte tokeny z banku (jeśli jakieś tam mamy).
W Vassalu należy usunąć kart stos militarnych z planszy, jeśli jeszcze jest (prawy -> Remove), a następnie z poza planszy zabrać cywilne oraz militarne z kolejnej ery (prawy -> Send to Deck, czy jakoś tak). |
|
|
Marc |
Wysłany: Czw 21:32, 17 Wrz 2009 Temat postu: Kolonizacja |
|
Kilka kart na Future Events już poszło, więc pewno niedługo będą pojawiać się kolonie. Aby nie było problemów uściślę zasady (Kristoff wspominał, że graliście inaczej):
- licytację zaczynamy od osoby która wyciągnęła kolonię,
- następne osoby muszą dać minimum o jeden więcej lub spasować,
- aby zdobyć kolonię trzeba poświęcić minimum jedną jednostkę,
- tylko zdobywający kolonię traci armię i karty,
- reszta nawet nie musi powiedzieć w jaki sposób chciała osiągnąć siłę, którą licytowała.
To chyba tyle. |
|
|
kruck |
Wysłany: Czw 21:30, 17 Wrz 2009 Temat postu: Zasady |
|
Tu proponuję wstawiać wszystkie zasady, zwłaszcza te mylące się, często zapominane oraz Złote (jak Złota Zasada Grubego). |
|
|